Računsko sodišče glede poslovanja v 2024 Mestni občini Kranj podalo zgolj dve priporočili
Računsko sodišče Republike Slovenije je končalo revizijo pravilnosti dela poslovanja Mestne občine Kranj (MOK) za leto 2024 in ji izdalo mnenje s pridržkom vendar brez popravljanih ukrepov in brez zahteve za izdelavo odzivnega poročila. Računsko sodišče je podalo zgolj dve priporočili. Na MOK ocenjujejo, da je poslovanje občine zakonito in transparentno.
»Mestna občina Kranj je prejela mnenje s pridržkom, kar predstavlja zelo dobro oceno Računskega sodišča. Med pregledovanimi občinami običajno tako oceno prejme le majhen delež. Takšno mnenje potrjuje, da občina posluje stabilno, transparentno in skladno z zakonodajo. Pomembno je poudariti, da Računsko sodišče ni zahtevalo odzivnega poročila, saj revizija ni ugotovila nepravilnosti, ki bi terjale kakršnekoli popravljalne ukrepe. To dodatno potrjuje, da je poslovanje Mestne občine Kranj urejeno in da so procesi vzpostavljeni na način, ki omogoča zakonito, učinkovito in nadzorovano izvajanje nalog,« je revizijsko poročilo ocenil župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
V nadaljevanju povzemamo ugotovitve revizije, ki prav tako ne predstavljajo kršitev, zaradi katerih bi bili potrebni popravljalni ukrepi, saj je občina ugotovljene napake odpravila že med samo revizijo oziroma sprejela ustrezne ukrepe v okviru rednih postopkov.
Gre za manjše pomanjkljivosti pri določitvi položajnega dodatka eni od uslužbenk, izračunu odpravnin in napotitvi na izobraževanje, ki mora temeljiti na objavljenem internem natečaju. Tako kot zahteva veljavna ureditev, je poslej ločeno od drugih zaposlenih prikazan skupni obseg sredstev za redno delovno uspešnost direktorja. Eno od dveh zapisanih priporočil Računskega sodišča se v tem delu nanaša na učinkovitost poslovnih procesov pri obračunu plač in drugih izdatkov zaposlenim.
MOK je skladno z veljavnim predpisi v tekočem letu pripravila tudi letni plan rednega vzdrževanja cest. Računsko sodišče je v drugem priporočilu zapisalo, naj občina posveti več pozornosti pripravi predpisane investicijske dokumentacije.
Računsko sodišče navaja še dve pomanjkljivosti. Gre za primer, ko so bila plačana nepredvidena dela v višji vrednosti, kot je bilo predvideno s pogodbo, pri čemer pa celotna pogodbena vrednost ni bila presežena. V drugem primeru pa je občina za več let trajajoči projekt prevzela več obveznosti, kot je bilo v trenutku podpisa pogodbe zagotovljenih sredstev v načrtu razvojnih programov, pri čemer pa so bila sredstva predvidena v osnutku proračuna, ki je bil v predlagani obliki tudi dokončno sprejet. Eno od opozoril računskega sodišča se nanaša na natančno opredelitev posameznih meril v razpisni dokumentaciji, kadar temelji na arhitekturnem natečaju.
Opozorilo je zapisano tudi v zvezi z javnim razpisom za šport, kjer so bila uporabljena zahtevana merila pri dodeljevanju sredstev, predpisi pa terjajo še natančni opis načina in metodologije točkovanja, kadar so merila oblikovana v točkovnem razponu. Prav tako je občina na spletu objavila zahtevana zaključna poročila in povzetke o izvedbi javnih razpisov na področju športa, kulture ter nevladnih organizacij na področju socialnega varstva za leto 2024.
Revizijsko poročilo Računskega sodišča torej dokazuje, da Mestna občina Kranj ostaja zavezana strokovnemu, zakonitemu in preglednemu poslovanju ter bo tudi v prihodnje dosledno nadgrajevala upravne postopke in interne procese.