OBČINSKA CELOSTNA PROMETNA STRATEGIJA

 

V prihodnosti si želimo živeti v občini, kjer so trajnostna mobilnost, varnost in kakovost življenja v ospredju. Občina, kjer so možnosti za hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza enostavno dostopne in varne, kjer so prebivalci ponosni na svoj bivanjski prostor, ki spodbuja zdravje, povezanost skupnosti in spoštovanje do okolja. Pri tem igrajo ključno vlogo pametne prometne rešitve, ki ne le olajšajo vsakodnevne poti, ampak tudi prispevajo k zmanjšanju prometnih zastojev, izboljšanju kakovosti zraka in večji varnosti za vse uporabnike prometa. Občina, ki je pripravljena na izzive prihodnosti, si prizadeva postati kraj, kjer so potrebne spremembe že načrtovane in izvedene z namenom trajnostnega razvoja in boljšega življenja.

 

Občinska celostna prometna strategija (OCPS) Mestne občine Kranj je ključni dokument, ki usmerja razvoj trajnostne mobilnosti in izboljšuje dostopnost ter kakovost življenja. Njegov cilj je vzpostaviti varen, dostopen in učinkovit prometni sistem, ki spodbuja hojo, kolesarjenje in uporabo javnega prevoza. Strategija vključuje konkretne ukrepe za zmanjšanje prometnih zastojev, izboljšanje povezanosti različnih oblik prevoza in spodbujanje uporabe okolju prijaznih rešitev. Strategija je bila sprejeta in potrjena na Mestnem svetu.

 

Vizija OCPS: Kranj bo kot regijsko središče sodobno, ustvarjalno in trajnostno mesto, kjer bodo javni prevoz, kolesarjenje in hoja ključne oblike mobilnosti. Sodobne rešitve v prometu in infrastrukturi bodo zagotovile učinkovite in trajnostne povezave ter izboljšale kakovost življenja.

 

 

 

Glavni cilji OCPS:

  • Večja varnost v prometu – zmanjšanje števila prometnih nesreč s pešci in kolesarji.
  • Izboljšana kakovost življenja – večje zadovoljstvo prebivalcev z mobilnostjo in bivalnim okoljem.
  • Boljša dostopnost – povečanje uporabe javnega prevoza in trajnostnih oblik mobilnosti. 

Ključni ukrepi:

  • Hoja: ureditev registra pešpoti, širitev omrežja in izboljšanje varnosti prehodov, vzpostavitev novih varnih šolskih poti.
  • Kolesarjenje: gradnja novih in vzdrževanje obstoječih kolesarskih poti ter izboljšanje signalizacije, povečanje števila parkirišč za kolesa.
  • Javni prevoz: optimizacija linij, uvedba sodobnih digitalnih rešitev, razvoj prevozov na klic in spodbujanje elektrifikacije voznega parka.
  • Motorni promet: spodbujanje souporabe vozil, umirjanje prometa v mestnem jedru in izboljšanje dostopnosti za dostavna vozila.
  • Parkirna politika: učinkovitejše upravljanje parkirišč, dinamične tarife, širitev sistemov P+R (parkiraj in prestopi) ter doslednejši nadzor nepravilnega parkiranja.

Uspešna izvedba strategije bo temeljila na stabilnih virih financiranja, sodelovanju z drugimi občinami in aktivnem vključevanju javnosti. Redno spremljanje napredka bo omogočilo prilagajanje ukrepov in zagotavljanje trajnostne mobilnosti za prihodnje generacije. Občina bo prav tako spodbujala ozaveščanje prebivalcev o prednostih trajnostne mobilnosti ter organizirala kampanje za spodbujanje uporabe javnega prevoza in kolesarjenja.


Dokumenta

Brošura OCPS MOK

Letak OCPS MOK