V reki Savi začeli graditi most pri nekdanji Planiki
Mestna občina Kranj (MOK) je jeseni pričela z obsežnim projektom rekonstrukcije Savske ceste in gradnje novega mostu pri Planiki. Celoten projekt je vreden devet milijonov evrov, samo gradnja mostu pa 2,7 milijona evrov. Te dni se začenja gradnja mostu dobesedno v reki Savi.
»Gradnja teče po načrtih in zdaj, ko so se gradbeni stroji premaknili v samo strugo reke Save, bo res kaj videti. Posebej zanimivo bo, ko bosta iz reke ven pogledala stebra, na katerih bo potem postavljen celoten most. Gre za zahtevno gradnjo, a sem prepričan, da smo izbrali prave gradbenike, ki bodo kos nalogi,« je povedal župan MOK Matjaž Rakovec.
Novi most bo dolg enako kot sedanji, se pravi dobrih 84 metrov. Bo pa za dobrih deset metrov širši, saj bo širok 13,5 metra, pa tudi za poldrugi meter višji. Reko Savo bo premostil v treh delih oziroma strokovno povedano razpetinah. To pomeni, da bosta v Savi dva podporna stebra.
Te dni se je začela prav gradnja stebrov. Za vsak steber je potrebno najprej zajeziti polovico struge reke Save. Izvajalec del (Gorenjska gradbena družba) je najprej z nasipom zajezil desni breg Save. V ta nasip bodo najprej namestili dva 15 metrov globoka pilota. Kot zanimivost naj dodamo, da bosta pilota višja (oziroma globlja) kot bo steber, ki bo gledal iz vode. Na pilota bodo gradbinci nato namestili steber mostu. Desni del bo predvidoma končan konec februarja, nakar bodo celotno gradbeno operacijo ponovili še na levem bregu. Ta del je razviden tudi iz priložene datoteke s grafičnim prikazom. Drugi grafični prikaz prikazuje prečni pogled na most. Na oba stebra bodo nato seveda namestili prekladno ploščo, se pravi zgornji del mostu. Dinamika del je zato, ker potekajo dobesedno v strugi Save, seveda nepredvidljiva, predvidoma pa naj bi bila gradbena dela pri izgradnji mostu končana letos.
Nov most pri Planiki bo omogočal dvosmerni promet, v nadaljevanju projekta bodo zgrajeni tudi novi priključki na most, vsa potrebna cestna in komunalna infrastruktura, cesta do priključka na Savsko cesto proti Planini, kolesarska povezava, pločniki in avtobusna postajališča. Nova bo tudi javna razsvetljava, urejeni bodo oporni in podporni zidovi ob Savski cesti, poskrbeli bodo za urbano opremo, ozelenitev, odvodnjavanje, kanalizacijo s črpališčem, elektro in telekomunikacijsko omrežje.
Projekt rekonstrukcije Savske ceste in izgradnje novega mostu je eden od pogojev za gradnjo nove stanovanjske soseske z 271 stanovanji, ki jo bo na tem območju gradil Stanovanjski sklad RS.
Grafični prikaz prečnega prereza mostu.
Grafični prikaz faz gradnje mostu.