Začel se je KRAFFT
Prvi igralski filmski festival v regiji, poimenovan KRAFFT, je odprt. Na včerajšnji svečani otvoritvi v letnem gledališču Khislstein, ki so ga prireditelji za čas festivala preimenovali v letni kino Peter Musevski, so igralci in igralke izrazili veliko zadovoljstvo, da so končno dobili festival, posvečen prav njim. Zbrane je nagovoril tudi župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
Svečano otvoritev je z uvodnim nagovorom odprl župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec, ki je Kranj opisal kot »mesto s tradicijo filma, kjer je bil leta 1906 predvajan prvi film. Dvanajst let pozneje je svet doživel katastrofo, špansko gripo, in danes lahko rečemo, da smo v nekem podobnem obdobju. Koronavirus nas je zaprl med štiri stene, a nam dal tudi nove priložnosti; med drugim smo organizirali ta festival. Predvsem pa nam je pokazal, kako pomembno je, da gremo v restavracijo, na kavo s prijatelji, da se gremo kulturo, gledamo filme, se družimo.«
Pižama, Cavazza, nagrajenci in nagrajenke
Nagrade Društva slovenskih avdiovizualnih igralcev sta podeljevala predsednica Sekcije plesnih ustvarjalcev DSI Rosana Hribar in predsednik društva DSI Sebastian Cavazza, prireditev pa sta moderirala Boštjan Gorenc – Pižama in Gaja Filač.
Igralsko nagrado Ita Rina za življenjsko delo je prejel Ivo Barišič, »prepoznaven, markanten filmski rokohitrc, ki vsaki vlogi vdihne vse potrebno in še več: od osnovne silovite prezence preko prefinjenih detajlov do kompleksne interpretacije, ki jo tenkočutno vplete v dogajanje celotnega filma.« Bienalna nagrada častni LOK za življenjsko delo je šla v roke plesalcu, koreografu, gledališkemu in filmskemu režiserju Milku Šparembleku, ki je na mednarodnih odrih postavil okoli 150 baletnih, opernih in gledaliških predstav ter »katerega delo bo v slovenski baletni dediščini verjetno ostalo nepreseženo.«
Priznanje kontraplan za zaslužno filmsko sodelavko, ki je s svojim delom pripomogla k odličnosti igralk in igralcev v avdiovizualni produkciji, je prejela oblikovalka maske Mojca Gorogranc Petrushevska, »katere neverjetna senzibilnost in ustvarjalnost se kažeta tudi v tem, da se pri vsakem scenariju posebej posveti karakterjem, ki v njem nastopajo, in za njih vzpostavi vizualni svet, ki se na koncu spretno zlije z igralčevo vizijo karakterja, ne da bi njena kreacija sama silila v ospredje, ampak subtilno namigne ter opozori, da je tam in da se je ne more spregledati.« Nagradi veliki plan za najboljše igralske stvaritve za dveletno ustvarjalno obdobje sta bili podeljeni Ajdi Smrekar za »izjemen razpon čustvenih stanj, h katerim kot protagonistka pristopa s študiozno natančnostjo« in Urbanu Kunteriču za »presežek pri oblikovanju občutljive in zahtevne igralske naloge, s katero je vlogo avtista oblikoval z izjemno natančnostjo in doslednostjo.«
Nagrado glas risanke za najboljšo sinhronizacijo avdiovizualnega dela si je prislužil Rok Vihar, ki »lik interpretira z vso potrebno toplino, ranljivostjo, radovednostjo, negotovostjo in pogumom.« Nagrado LOK za unikatno, avtorsko prepoznavno, vsebinsko zaokroženo in izvedbeno dovršeno plesno stvaritev na filmskem in avdiovizualnem področju pa je prejel kratek eksperimentalen plesno-gibalni film Circulat režiserja Matjaža Mraka, v katerem »plesne ustvarjalke in ustvarjalci z mladostniško vnemo oživljajo zapuščene, zaprašene, od sveta pozabljene rudniške prostore; dekleta z ženstveno poetiko vstopajo v prostore surovega betona, mehčajo brezizhodnost situacije in razpirajo vprašanja ljubezni v času pozabe.«
Spomin na Petra Musevskega
Današnji dan v celoti posvečamo lani preminulemu članu igralskega ansambla Prešernovega gledališča Kranj, Petru Musevskemu, ki je s svojim obširnim in dovršenim igralskim opusom močno zaznamoval slovenski filmski, televizijski in gledališki prostor. Spomin nanj se bo tako obudil s sproščenim pogovorom o njegovem zasebnem in profesionalnem življenju z režiserjem Damjanom Kozoletom. Sledila bo slavnostna otvoritev fotografske razstave »Peter Musevski – ko igralec umre, se spremeni v filme« v avtorstvu Damjana Kozoleta in Zale Opara, dan pa bo sklenila projekcija filma Polsestra (2019, Damjan Kozole), ki predstavlja eno njegovih zadnjih filmskih vlog.
Program festivala je dostopen na tej povezavi. Vstopnice so na voljo tukaj. Na vseh dogodkih v okviru strokovnega in spremljevalnega programa pa je vstop prost.
Objavljamo nekaj foto utrinkov s svečanega odprtja festivala KRAFFT. Avtor fotografij je Jaka Arbutina/Mediaspeed.