Začenja se načrtovanje avtocestnega priključka Kranj sever
S sklepom Vlade RS (24. novembra 2022) se začenja priprava državnega prostorskega načrta za avtocestni priključek Kranj sever. Gre za nadaljevanje postopka izdelave dokumentacije, potem ko je Ministrstvo za infrastrukturo maja 2020 izdalo soglasje k projektu.
»V Mestni očini Kranj pozdravljamo odločitev Vlade RS, saj to pomeni, da dobro napredujemo v postopku priprave dokumentacije za izgradnjo avtocestnega priključka,« je zadovoljen župan Matjaž Rakovec. »To je res velik korak za Mestno občino Kranj in njeno prometno razbremenitev. Sedaj ni več koraka nazaj, je samo še, kdaj. In prizadeval si bom, da je to res čimprej. Po več desetletjih nam je uspelo s številnimi argumenti prepričati državo in DARS, da ta priključek kot tretja največja občina nujno potrebujemo in da bo za relativno ugodni vložek pomembno razbremenil nevarni priključek Kranj-vzhod in tudi promet v Kranju. S tem smo vse bližje cilju naše pobude, da skupaj z državo vzpostavimo večjo prometno varnost na avtocesti ter ublažimo oziroma odpravimo prometne zastoje v dnevnih prometnih konicah.«
Pobudo za izvedbo je Mestna občina Kranj intenzivno naslavljala od leta 2019, od jeseni 2021 tudi skupaj s še šestimi okoliškimi gorenjskimi občinami (Škofja Loka, Šenčur, Naklo, Cerklje na Gorenjskem, Preddvor in Jezersko).
Razbremenitev prometa skoraj za tretjino
Z izgradnjo priključka Kranj sever bi za kar trideset odstotkov razbremenili promet od priključka Kranj-vzhod proti Kranju, ki je eden od prometno najbolj obremenjenih odsekov v Sloveniji, pomembno pa bi se razbremenil tudi promet na glavnih vpadnicah v Kranju (Cesta Staneta Žagarja kar za 16 odstotkov). Glede na obstoječe stanje bo izgradnja dodatnega priključka prinesla ekonomske in prometno-varnostne koristi, četudi bi zgradili le priključek Kranj sever. Večje koristi pa se pričakujejo v kombinaciji z ostalimi načrtovanimi ukrepi v pristojnosti države: rekonstrukcijo obeh krakov državne ceste v štiripasovnico, in sicer od krožišča Primskovo do Supernove ter od krožišča Primskovo do krožišča v Šenčurju, gradnjo novega odseka državne ceste na relaciji Britof–Hotemaže in izgradnjo severne obvoznice Kranja.
Če bodo vse aktivnosti prostorskega načrtovanja v nadaljevanju potekale po načrtih, pri DARSu ocenjujejo, da bi bil državno prostorski načrt za nov avtocestni priključek lahko sprejet v letu 2025. Temu potem sledi faza podrobnejšega projektiranja in pridobivanja dokumentacije, odkupi zemljišč, pridobitev gradbenega dovoljenja in gradnja.
Idejna rešitev za avtocestni priključek Kranj sever