Dva trikolesnika nova pridobitev v sistemu KRsKOLESOM
Sistem za avtomatizirano izposojo koles KRsKOLESOM je od danes bogatejši za dva trikolesnika. Parkirana sta na postajah Mestna knjižnica Kranj in Lekarna pred avtobusno postajo. Mestna občina Kranj si z novo pridobitvijo prizadeva za lažji dostop občanov do mestnega jedra, zato je ta namenjena gibalno oviranim, prebivalcem mestnega jedra in podjetnikom. Uporaba je brezplačna, pogoj zanjo pa je registracija v sistemu.
V kranjskem sistemu izposoje koles KRsKOLESOM, ki se ponaša s 95 navadnimi kolesi in 75 električnimi na 28 lokacijah ter velja za največji elektrificiran sistem izposoje koles v Sloveniji, sta od danes na voljo dva trikolesnika. Parkirana sta na postajah pred mestno knjižnico in lekarno pri avtobusni postaji. Vrniti ju je mogoče na katerokoli lokacijo v sistemu, vendar bosta ob prerazporejanju koles vsakič vrnjena na omenjeni lokaciji.
Trikolesnika sta brezplačno na voljo gibalno oviranim osebam, podjetnikom in stanujočim v mestnem jedru, s čimer želi Mestna občina Kranj omogočiti lažji dostop ožjega mestnega središča gibalno oviranim, lažjo dostavo manjših paketov najemnikom ali lastnikom objektov in s tem dodatno zmanjšati promet v mestnem jedru.
Uporabnik mora imeti registriranega enega od paketov v sistemu KRsKOLESOM in izkazano upravičenost do trikolesnikov, kot je denimo dokazilo o lastništvu ali najemna pogodba za nepremičnino v mestnem jedru. Gibalno ovirane osebe upravičenost izkazujejo s potrdilom izbranega osebnega zdravnika. Registracijo za dostop do trikolesnikov je možno opraviti le osebno na info točki Turistično informacijskega centra in v Centru trajnostne mobilnosti, kjer mora uporabnik izkazati svojo upravičenost do trikolesnikov, se seznaniti z navodili za trikolesnike in podpisati izjavo.
Pozor, previdnost
Opozarjamo, da se tovorni trikolesnik odziva drugače kot navadna in električna kolesa. Z njim je treba ustrezno upravljati, stopnjo asistence prilagoditi stanju in razmeram v prometu. Pri vožnji je treba biti pozoren na pravočasno in nadzorovano krmiljenje. Konfiguracija trikolesnika, ki ima spredaj tovorni prostor z dvema kolesoma, vpliva na odzivnost trikolesnika pri krmiljenju in radiju zavijanja. Uporabnik potrebuje več moči, časa in prostora za zavijanje kot pri električnem ali navadnem kolesu. Trikolesnik ima pet stopenj asistence, peta je primerna zgolj za močno obtežene trikolesnike na položnih površinah ob umirjenem prometu in zadostnem prostoru za krmiljenje. Priporoča se vzdrževanje zmerne hitrosti z občasnim poganjanjem pedalov brez naglega pospeševanja. Pred zavijanjem je nujno zmanjšati hitrost. Moč zaviranja pa naj bo sorazmerna, odvisna od kota zavijanja. Večji je ovinek, močneje zaviramo prej, pred vstopom vanj. Uporabnikom zato svetujemo, da si ob prvi vožnji vzamejo nekaj časa za spoznavanje s trikolesnikom in njegovimi odzivi, najbolje na manj prometni površini.