Začel se je 20. Evropski teden mobilnosti

Danes se je v Kranju začel vseevropski projekt Evropski teden mobilnosti. Letos poteka pod geslom: Živi zdravo. Potuj trajnostno. Obiskovalci se bodo do 22. septembra tako seznanili z uporabo e-vozil, e-polnilnic, e-koles, tricikla, opravili bodo lahko tudi pregled koles in osnovni servis, se zapeljali z e-rikšo po starem mestnem jedru Kranja, pobliže bodo spoznali projekt Prostofer … Župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec je skupaj z drugimi deležniki na današnji novinarski konferenci predstavil trajnostne projekte v občini.

 

Program Evropskega tedna mobilnosti se bo v Kranju izvajal med 16. in 22. septembrom vse od Slovenskega trga do Glavnega trga in Centra trajnostne mobilnosti na Planini. Program je zelo raznovrsten, dostopen je na spletni strani www.kranj.si (tukaj). Mimoidoči se lahko seznanijo z uporabo e-vozil, e-polnilnic, e-koles, tricikla, sistemom izposoje e-vozil Avant2Go, opravijo lahko tudi pregled koles in osnovni servis, se zapeljejo z e-rikšo po starem mestnem jedru Kranja, pobliže bodo spoznali projekt Prostofer, otroci bodo sodelovali v okvirju PešBUSA, izvajale pa se bodo tudi izobraževalne delavnice na temo prometne varnosti.

 

Na Mestni občini Kranj (MOK) se v zadnjih letih pospešeno usmerjajo k trajnostnim konceptom. »Veliko delamo na področju trajnosti. Skupna dolžina urejenih kolesarskih površin trenutno znaša več kot 60 km. Za primerjavo: leta 2017 jih je bilo približno 24 km. Lani se je končala izgradnja kolesarskih povezav 1–6, s tem se je dopolnilo in dogradilo približno 8,8 km kolesarske infrastrukture. Letos in v prihodnjem letu načrtujemo nove kolesarske povezave je na današnji novinarski konferenci ob začetku 20. Evropskega tedna mobilnosti povedal župan Matjaž Rakovec. Med načrti so kolesarske povezave od Železniške postaje Kranj do Koroške ceste z rekonstrukcijo mostu čez Savo; na zadnjem delu Ceste Staneta Žagarja med Oldhamsko in Koroško cesto; med Gosposvetsko in Bleiweisovo cesto v okviru Bleiweisovega parka; širitev ceste proti Mavčičam s kolesarskim pasom in gradnja povezave za kolesarje in pešce od pokopališča do Poslovne cone Hrastje z nadhodom čez državno cesto. »Projektiranih imamo še več kolesarskih povezav, in sicer mimo OŠ Jakoba Aljaža oziroma pokopališča, Šuceva ulica od Primskovega do starega Kranja in Čebelice ter mimo Globusa. Trenutno se projektirajo še kolesarske povezave od Primskovega z rekonstrukcijo mostu čez Rupovščico do Predoselj (gradnja mostu že poteka) in povezavi od Jame do Prebačevega z mostom čez Savo ter od Primskovega za IBI-jem do športnega centra čez Kokro. Nadaljujemo tudi projektiranja povezav preko EU mehanizma ELENA s ciljem kolesarsko povezati tudi podeželska središča naše občine,« je dodal župan.

 

 

Med pomembnimi pridobitvami je Center trajnostne mobilnosti. Uporaba največjega elektrificiranega sistema izposoje koles v Sloveniji KRsKOLESOM, ki se ponaša s 95 navadnimi in 75 e-kolesi na 28 lokacijah,  je v letu 2021 višja za 100 odstotkov v primerjavi z letom prej, ki ga je zaznamovala pandemija covida-19, ceno paketov so letos znižali za 50 odstotkov. Ponosni so tudi na omrežje Gorenjska bike, v katerega je vključenih pet občin, poleg kranjske še občine Naklo, Tržič, Radovljica in Jesenice; v sistemu je 245 koles, več kot polovica je električnih. Za car sharing in souporabo e-vozil preko sistema Avant2Go pa je v Kranju na voljo 22 parkirnih mest. Od leta 2017 je v starem mestnem jedru na voljo Kranvaj. Pred pandemijo je prepeljal približno 2400 potnikov na mesec. Zaradi stanja, povezanega s covidom-19, jih je trenutno približno polovica manj.

 

Gradbeno dovoljenje za parkirišče P+R (»park and ride« oziroma parkiraj in se pelji) na Zlatem polju ob Koroški cesti z 61 parkirnimi mesti in dodatnimi pridobitvami (postaja KRsKOLESOM, koesarnica, nadstrešnica s stojali za kolesa, e-polnilnica, klopi, pitnik …) je že pridobljeno. Začetek gradbenih del je predviden še letos. S tem bodo zmanjšali promet v ožjem središču mesta in razbremenili najbolj gosto poseljena območja Zlatega polja. Z urejanjem dodatnih površin za pešce pa občina spodbuja tudi hojo.

 

E-mobilnost: e-vozni park MOK in javnih zavodov, e-polnilnice, sončne elektrarne

 

Močno izstopa projekt e-mobilnost, ki ga MOK izvaja s koncesionarjem, podjetjem Vizije mobilnosti, v treh stebrih. Prvi zajema posodabljanje voznega parka MOK in nekaterih javnih zavodov z e-vozili ter postavitvami polnilnic zanje, v drugega je vključena postavitev javnih polnilnic, v tretjega pa treh sončnih elektrarn. »V letu 2019 je 130 vozil MOK in zavodov, katerih ustanoviteljica je, prevozilo 1.670,000 km. Cilj projekta je, da se v letu 2023 ti kilometri prevozijo z e-vozili. S tem se bo znižala raba primarne energije. Nadomestili smo 20 vozil, do konca leta jih bodo uporabniki dobili še 21. Vsako od teh ima svojo interno, domicilno polnilnico. Drugi cilj je, da se ti kilometri prevozijo z manjšim številom avtomobilov, saj se s tem optimizirajo stroški voznega parka. Hkrati je treba zagotoviti, da se energija za pogon e-vozil proizvede v obnovljivih virih, torej v sončnih elektrarnah, v lokalnem okolju, na strehah objektov MOK,« je pojasnila direktorica Vizij mobilnosti Blaženka Pospiš Perpar. Prva sončna elektrarna v okviru projekta že proizvaja energijo na strehi OŠ Janeza Puharja, drugi dve sta v gradnji in bosta delovali predvidoma že konec meseca. Na osnovi povedanega bo prihranek za potrebe službenih voženj vsaj 452 MWh električne energije na leto, kar je nekaj več, kot znaša celotna poraba električne energije v Mestni knjižnici Kranj, prihranek CO2 bo 150 ton na leto, to je toliko, kot ga absorbira približno 7700 dreves oziroma 17,4 ha gozda. K delni menjavi voznega parka z e-vozili je pristopila tudi Komunala Kranj. Na ta način so zmanjšali ogljični odtis na področju odčitavanja vodomerov (prevozijo 45.000 km na leto) oziroma obremenitev okolja za 1,4 tone CO2 na leto.

 

Še več podatkov dobite na stojnicah v okviru Evropskega tedna mobilnosti, ki ga koordinira Andrej Zalokar. Ta je na novinarski konferenci pohvalil rezultate občine v povezavi z e-mobilnostjo. »Kranj iz navadnega mesta postaja kolesarsko mesto. To pomeni; če so pravi ljudje na pravem mestu, stvari delujejo.«

 

Predstavitev rezultatov in načrtov na področju trajnosti v Kranju je dostopna na tej povezavi.

Kategorije:
sporocila-za-javnost