Država objavila stališča do pripomb na Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo
Ministrstvo za naravne vire in prostor vodi postopek priprave Državnega prostorskega načrta za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo, katerega pobudnik je Ministrstvo za infrastrukturo. Javna razgrnitev predloga Državnega prostorskega načrta je potekala lani, državna projektna skupina pa je obravnavala vse pripombe in predloge ter zdaj tudi javno objavila stališča do njih. Ta so dostopna na uradni spletni strani Ministrstva za naravne vire in prostor. Na Mestni občini Kranj smo s sprejetimi stališči zadovoljni, saj je pripravljalec Državnega prostorskega načrta upošteval večino naših pripomb in predlogov. Z ministrstva za naravne vire in prostor sporočajo, da bosta na podlagi sprejetih stališč do pripomb, preveritev in dopolnitev strokovnih podlag izdelana predlog državnega prostorskega načrta in dopolnjeno okoljsko poročilo, ki bosta tudi javno objavljena.
Kot je razvidno iz javno objavljenih stališč do pripomb in predlogov na predlog Državnega prostorskega načrta, v Struževem ni več predvidena tovorna postaja, saj jo država zdaj načrtuje v Naklem. Ostaja pa postajališče, ki bo močno olajšalo potovanje krajanom Struževega, saj bodo dobili neposredno in izjemno hitro povezavo tako z novim potniškim terminalom v Kranju kot z Ljubljano.
Pripravljalci prostorskega načrta so se zavezali, da bodo dodatno preverili lokacije, dimenzije in potek poljskih in kmečkih poti, gradnja na stavbnih zemljiščih, ki so v območju prostorskega načrta, bo mogoča v skladu z Občinskim prostorskim načrtom in ob pridobitvi soglasja upravljalca železniške proge. Kljub predlogom Mestne občine Kranj, pa država še vedno ne načrtuje dodatnih protihrupnih ograj na območju Žabnice in Struževega, bodo pa na tem območju preverili možnost rezervacije prostora, če bi se izkazalo, da bo protihrupna ograja vendarle potrebna. Na območju Gorenje Save pa je predvidenih več kot 900 metrov protihrupnih ograj.
Mestna občina Kranj je podala kar nekaj pripomb in predlogov glede nove potniške in avtobusne postaje v Kranju, pripravljalci Državnega prostorskega načrta so zagotovili, da bodo v največji možni meri upoštevane in usklajene. Mestna občina Kranj je med drugim predlagala, da se razvoj potniškega terminala opravi v dveh fazah. Najprej mora priti na vrsto gradnja novega potniškega terminala z obnovo in rekonstrukcijo postajnega poslopja, izgradnjo nadhodov, podhodov, nadstreškov, gradnjo tehnološkega objekta s prometno pisarno, rekonstrukcijo lesenega in zidanega dela obstoječega skladišča, izgradnjo parkirišč P+R ter vse dodatne posege in ureditve, ki so potrebne za funkcioniranje potniškega terminala. Druga faza pa potem predvideva še izgradnjo garažne hiše, ureditev zelenih površin s paviljonom, navezavo na četrti krak krožišča na severni strani postaje ob Savskem mostu ter gradnjo novega večnamenskega objekta. Mestna občina Kranj je še posebej poudarila nujnost neposredne povezave potniškega terminala s Stražiščem.