Novembra se bo začela težko pričakovana obnova mostu čez Savo

Nujno potrebna obnova mostu od železniške postaje do Jelenovega klanca se bo predvidoma v novembru končno začela. V Mestni občini Kranj so po več neuspelih razpisih vendarle uspeli pridobiti ponudbo za izvedbo del v okviru v zagotovljenih sredstev za ta namen. Naložba, ki vključuje tudi izgradnjo kolesarske povezave na relaciji Zlato polje–Železniška postaja Kranj, bo sofinancirana z evropskimi sredstvi, zaključena pa predvidoma novembra 2023. V času del je pričakovati delne, tudi popolne zapore mostu.

 

Za rekonstrukcijo mostu na Ljubljanski cesti so se v Mestni občini Kranj (MOK) odločili, ko so ob projektiranju kolesarske povezave 7 – od Železniške postaje Kranj (ŽP Kranj) do Zlatega polja z rekonstrukcijo državnega križišča pri ŽP Kranj ugotovili, da je most v slabem stanju in zato potreben celovite obnove. Izvajalec, s katerim je MOK že podpisala pogodbo, je podjetje Saning, d. o. o., iz Kranja, obnovitvena dela pa se bodo začela predvidoma v novembru, ko bo izvajalec pridobil vsa potrebna soglasja za začetek del.

Obnova, ki se bo začela predvidoma novembra letos in bo po ocenah trajala osem mesecev, bo potekala sočasno pod mostom in na njem, zaključila pa se bo predvidoma najpozneje v novembru 2023.

Obsežni gradbeni poseg bo pomenil precejšnjo obremenitev za promet v tem delu Kranja, saj bo most zaradi konstrukcijskih omejitev in hitrosti gradnje v vmesni fazi tudi popolnoma zaprt. Obvoz bo urejen po državni obvoznici, pešce pa bodo v največji možni meri poizkusili voditi varno ob gradbišču, če to ne bo mogoče, pa preko savskega otoka. O tem bo javnost sproti obveščena, tudi s pomočjo ustrezne (prometne) signalizacije. V MOK upajo na razumevanje in strpnost udeležencev v prometu za čas te, res potrebne obnove.

 

Novosti s pridihom preteklosti

Obnovljeni most bo enakih dimenzij kot sedanji, bo pa po njem potekala enostranska dvosmerna kolesarska pot, javno razsvetljavo bodo namestili ob strani mostu in tako ne bo posegala v površine za pešce, zamenjali in obnovili bodo komunalno infrastrukturo, ki poteka znotraj mostu. Nova bo tudi celotna ograjo, ki bo podobna tisti ob prvotni izgradnji mostu: novi most bo imel namreč arhitekturne elemente starega Petrovega mostu, ki je bil porušen ob umiku kraljeve vojske v 2. svetovni vojni.

Vrednost investicije je slabe tri milijone evrov, pri čemer bo prispevek MOK dobra dva milijona evrov, 800.000 evrov pa bosta sofinancirali RS in EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Ta znesek vključuje tudi prej omenjeno gradnjo kolesarske povezave z rekonstrukcijo križišča pri ŽP Kranj. Za prepotrebno obnovo mostu so morali sicer v MOK večkrat ponavljali razpis za izbiro izvajalca, vendar so vse prejšnje ponudbe presegale sredstva, ki so jih zagotovili v ta namen. Junija letos je Mestni svet MOK potrdil še prerazporeditev sredstev v višini 462.000 evrov za dokončanje tega projekta, tako da so skupaj s sredstvi sofinanciranja zagotovili skupno 2,9 milijona evrov. Na tretji ponovitvi razpisa je bilo uspešno kranjsko podjetje Saning, ki je izmed treh prispelih ponudb edino oddalo ponudbo znotraj zagotovljenih sredstev.

 

Grafični prikaz novega mostu čez Savo.

Kategorije:
aktualno