Predlog prostorskega načrta za železnico Ljubljana–Naklo
Državni načrtovalci so v ponedeljek popoldne v prostorih Mestne občine Kranj predstavili javno objavljen predlog državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo z okoljskim poročilom. Javna obravnava, ko vsak lahko poda predloge in pripombe na predlog, bo potekala do 26. julija. Gradivo je objavljeno na spletnem portalu gov.si ter v fizični obliki v prostorih Mestne občine Kranj v Skupni službi urejanja prostora na Slovenskem trgu 1.
Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj predvideva dvotirno železniško progo, po kateri bodo lahko vlaki vozili do 160 kilometrov na uro. Država namerava za večjo varnost odpraviti vse nivojske prehode, povečala se bo pretočnost, posodobili bodo železniške postaje, proga bo omogočala do 740 metrov dolge tovorne vlake, Kranj bo dobil moderno železniško in avtobusno postajo. Na trasi bo najbolj zahteven del več kot dva kilometra dolg predor pod Laborami.
Glavni krak prenovljene proge se bo po obstoječi progi nadaljeval proti Jesenicam, država pa načrtuje tudi posodobitev enotirne proge proti Struževem in naprej do Naklega. Predlog načrta predvideva povsem nov most prek Save s hodnikom za pešce in kolesarje ter novo tovorno in potniško postajo v Struževem, ki bo naselje tako povezala s Kranjem, predvsem pa se bodo krajani Struževega lahko v 30 minutah z vlakom pripeljali v Ljubljano.
Na javni predstavitvi so načrte predstavili predstavniki ministrstva za infrastrukturo, ministrstva za naravne vire in prostor, projektanti in predstavniki naročnika, se pravi Direkcije RS za infrastrukturo. Udeležilo se jo je precej ljudi iz krajevnih skupnosti Žabnica, Orehek, Stražišče, največ pa je bilo krajank in krajanov iz Struževega, ki so izrazili nezadovoljstvo nad umestitvijo tovorne postaje v Struževo. Najbolj sta jih skrbela vpliv hrupa in morebitna izguba kmetijskih površin.
»Na skupen sestanek bomo povabili predstavnike krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega. Naš največji izziv je, da zadržimo kmetijske površine oziroma da država najde ustrezne nadomestne površine. Do konca julija imamo čas in skupaj bomo oblikovali predloge. Vsak tak poseg v prostor je lahko boleč, predstavniki države pa so danes tukaj zato, da nas poslušajo in v največji meri upoštevajo,« je med predstavitvijo dejal župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
»Gorenjska proga si po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito prenovo. Želimo izboljšati prometno varnost, hitrost, frekvenco. Kranjčani bodo lahko iz centra Kranja v 15 minutah prišli v center Ljubljane. Javne predstavitve državnega prostorskega načrta so namenjene temu, da pridobimo mnenja in odzive ljudi in jih skušamo v čim večji meri tudi upoštevati. Trasa je v grobem določena, možna pa so odstopanja oziroma drugačne tehnične rešitve. Ljudem bomo prisluhnili na podlagi argumentov,« je povedal državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.
»Gre za velik in izjemno pomemben projekt ne le za občane Kranja, pač pa za celo Slovenijo. Pri tako velikih projektih pride tudi do kakšnih napačnih informacij ali interpretacij, zato zelo cenim, da so pristojni danes tukaj pri nas odkrito povedali, kaj ta projekt pomeni in kaj prinaša. Osebno menim, da je tudi za Struževo to velika pridobitev. Neposredno bodo povezani s centralnim potniškim terminalom, nov most bo imel tudi povezavo za pešce in kolesarje. Za vse bo močno olajšana pot v Ljubljano. Vsi, ki za to zdaj uporabljamo cesto, vemo kaj to pomeni. To bo velik prihranek pri času in živcih. Zelo pomembno je, da dobimo moderno železniško in avtobusno postajo in razbremenimo center Kranja avtobusnega prometa,« je ob koncu predstavitve še dejal župan MOK Matjaž Rakovec.