Prenovili del Poti za krajem, nove kolesarske površine v Bitnjah

Pred kratkim so v Mestni občini Kranj poskrbeli za nekaj izboljšav na cestah in večjo prometno varnost. Del Poti za krajem ima nov asfalt in obnovljene talne oznake, nove kolesarske površine so zarisali v Bitnjah, v kratkem jih bodo tudi na relaciji Primskovo–Britof.

 

Odsek Poti za krajem, od križišča na Laborah do nadvoza čez Delavski most, v dolžini 600 metrov, ima zdaj novo asfaltno prevleko, obnovili pa so tudi talne oznake (prehodi za pešce, avtobusna postaja, kolesarski pas) in zamenjali dotrajano vertikalno signalizacijo. Strošek obnove je bil približno 90.000 evrov.

 

 

Obnovljeni odsek Poti za krajem. Foto: MOK

 

 

Nove kolesarske površine

Na novo so kolesarske površine pred kratkim označili tudi v Zgornjih Bitnjah ter jih navezali na kolesarsko stezo, ki iz Stražišča do tja vodi ob Škofjeloški cesti. Od Škofjeloške ceste mimo vrtca v Bitnjah do križišča nad tamkajšnjo živilsko trgovino je tako zarisan približno 400 metrov dolg kolesarski pas na vozišču, v nasprotni smeri (iz Bitenj proti Škofjeloški cesti) pa so na vozišču označeni piktogrami kolesa z dvema puščicama v smeri vožnje. To je posebna talna označba za kolesarje, ki se imenuje »sharrow« in pomeni skupno rabo (souporabo) voznega pasu. Na celotnem območju je sicer hitrost vožnje omejena na 30 km/h.

 

Še v tem mesecu bodo zarisali kolesarske pasove tudi na Jezerski cesti (med Primskovim in Britofom), v nadaljevanju pa tudi od Britofa do konca Predoselj.

 

Nove kolesarske površine v Bitnjah – desno kolesarski pas na vozišču, levo ureditev na način souporabe (»sharrow«)

 

Pravila uporabe kolesarskih površin

Kljub temu, da se s tovrstnimi talnimi označbami za kolesarje srečujemo že nekaj let, nekatere udeležence v prometu še vedno begajo. V nadaljevanju zato na kratko o pravilih, kako na različno označenih prometnih površinah sobivajo vozniki in kolesarji.

 

Pravilnik o kolesarskih površinah v 6. členu kolesarski pas na vozišču opredeljuje takole:

  1. Kolesarski pas je vzdolžni del vozišča, ki je označen s predpisano prometno signalizacijo in je od prometnega pasu ločen z ločilno neprekinjeno ali prekinjeno vzdolžno označbo. Namenjen je prometu koles in mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.
  2. Kolesarski pas na cestah v naselju, ki je od prometnega pasu ločen s prekinjeno vzdolžno označbo, je poleg prometu iz prejšnjega odstavka namenjen tudi prometu drugih vozil.
  3. Kolesarski pas je namenjen enosmernemu prometu kolesarjev in mora biti izveden ob desnem robu vozišča.

 

Zaradi širine ceste ni sredinskih označb, se pa sme prevoziti črtkano označbo, torej tako imenovani kolesarski pas na vozišču. Gre za robni del vozišča, ločenega s prekinjeno ločilno črto, na katerega se v primeru srečevanja umakneta nasproti vozeči si vozili.

Vozniki motoriziranih vozil se tako veliko bolj zavedajo prisotnosti kolesarjev v prometu. Glede na izkušnje iz EU namreč tovrstne ureditve pripomorejo k zmanjšanju hitrosti, ker pasovi niso več ločeni in označeni. Vozniki zato običajno vozijo počasneje, saj imajo občutek, da je cesta ožja, kar je tudi namen takih označb, saj pripomorejo k prometni varnosti, zlasti kolesarjev.

 

 

Souporaba voznega pasu (»sharrow«)

V tehničnem smislu gre za kolesarjenje po vozišču, s tem da se voznike opozori s talno označbo (piktogram kolesa z dvema puščicama v smeri vožnje), ki se ponavlja trikrat v razmaku po deset metrov. Tak piktogram opozarja na povečano prisotnost kolesarjev. Označevanje s tovrstno talno označbo je primerno za ceste v naseljih, a pod določenimi pogoji. Na tako urejenih cestah so kolesarji enakovredni motornemu prometu.

 

Na odseku, kjer je uveden ukrep souporabe voznega pasu, kolesarji vozijo po sredini voznega pasu. S tem se izboljšajo vozne razmere za kolesarje ter zato tudi njihova varnost, saj jim ni treba voziti ob robu ceste. Prav tako to pripomore k izboljšanju prometne varnosti kolesarjev, ker so odmaknjeni od roba vozišča. S tem se zmanjša možnost za nastanek konfliktov med kolesarji in vzdolžno parkiranimi vozili, vozili na uvozih ali izvozih in drugimi udeleženci v prometu.

 

Vozniki motornih vozil so dolžni kolesarjem nameniti dodatno pozornost: če kolesar vozi pred voznikom motornega vozila, mora voznik motornega vozila voziti za njim, prehiti pa ga lahko le tedaj, če sredinska prekinjena ločilna črta na tem mestu dovoljuje prehitevanje in če seveda prehitevanje lahko varno izpelje.

 

Več in bolj podrobno si lahko preberete v članku Motorevije AMZS.

 

 

Kategorije:
aktualno