V Kranju na mostu prek Save pripravljeni na visoke vode

Mestna občina Kranj (MOK) je poskrbela za rezervno možnost prečrpavanja kanalizacijskih odpadnih voda iz poškodovane cevi pod mostom prek Save pri Planiki. V primeru visokih voda in morebitnega poškodovanja kanalizacijske cevi pod mostom bi se tako izognili ekološki katastrofi.

 

Naj spomnimo, da lanske avgustovske poplave Kranju niso prizanesle. Največ skrbi je povzročila visoka reka Sava, ki je načela most pri Planiki, pod katerim teče tudi kanalizacijska cev. MOK ima veljavno gradbeno dovoljenje za nov most z vsemi potrebnimi priključki in cestno ter komunalno infrastrukturo, v kratkem bo podpisana tudi pogodba z izvajalcem del.

 

Zaradi preteče nevarnosti visoke reke Save pa je Civilna zaščita MOK skupaj z Gasilsko reševalno službo (GARS) Kranj poskrbela za začasno rešitev, ki bi preprečila naravno katastrofo. Na most so namestili nadomestno kanalizacijsko cev ter sistem prečrpavanja. V primeru poškodovane kanalizacijske cevi bi se le-ta takoj zaprla, zagnal pa bi se rezervni obvodni sistem, ki bi kanalizacijske vode preusmeril na cev, ki teče po mostu.

 

»Gre seveda za začasno in rezervno rešitev, da v primeru novih poplav preprečimo najhujše. Seveda pa to ni in ne more biti trajna rešitev. Naredili bomo vse, da bi že letos lahko pričeli z gradnjo novega mostu. Obetamo si finančno pomoč evropskih skladov, računamo tudi na pomoč države iz sredstev za popoplavno obnovo,« je povedal župan MOK Matjaž Rakovec.

 

Celotna rekonstrukcija Savske ceste skupaj z izgradnjo novega mostu pri Planiki bo predvidoma zaključena leta 2027. Poleg novega, višjega in predvsem širšega mostu, ki bo omogočal dvosmerni promet, bo potrebno zgraditi nove priključke do mostu, vso potrebno cestno in komunalno infrastrukturo, cesto do priključka na Savsko cesto proti Planini, kolesarsko stezo, pločnike in podobno. Zgolj gradnja mostu je ocenjena na 2,7 milijona evrov, vsa gradbena dela na 7,6 milijona, celoten projekt pa na deset milijonov evrov. Zaradi naravovarstvenih omejitev so gradbena dela v vodi omejena le na tri mesece v letu. MOK si zato prizadeva, da bi te omejitve zaradi nujnosti izgradnje novega mostu pri pristojnih državnih organih omilila.