Skoči na glavno vsebino
Za medije

Z drugim tirom do boljših povezav

28. 4. 2023

Načrtovana nadgradnja železniške infrastrukture na območju Kranja, še posebno na območju Orehka, ki je v domeni države, je v zadnjem času razburila številne občane. Prepričan sem, da se bo za vstop v Kranj oziroma za odsek Orehek–Drulovka poiskala ustrezna različica, ki bo po analizi ugotovljena kot najprimernejša v prostoru.

 

Vsi skupaj bi seveda zelo močno obžalovali, če bi bilo zaradi projekta treba podreti kakršnekoli objekte, še posebno stanovanjske. Vseeno pa se moramo zavedati, da bi bili vsi ti lastniki upravičeni do relativno visokih odškodnin in do ustreznih nadomestnih zemljišč.

 

Kljub temu moramo vedeti, da je projekt drugega tira izjemnega pomena – ne le za državo, temveč tudi za celotno Mestno občino Kranj (MOK). V okviru izgradnje se načrtujejo številne dolgoročne strateške rešitve, ki jih v MOK pozdravljamo in smo si jih v Kranju želeli več kot trideset let. Prav zato je tudi Mestni svet MOK na aprilski seji soglasno sprejel sklep, da podpira njegovo čimprejšnjo izgradnjo. Zadovoljen sem, da smo za javno dobro Kranja zmogli preseči strankarske delitve in smo projekt objektivno podprli.

 

Najpomembnejše pridobitve za MOK bodo: 1. Popolna prenova centralne železniške postaje z glavnim avtobusnim postajališčem, s čimer bo Kranj pridobil potreben najmodernejši centralni potniški terminal v Sloveniji, ki bo imel tudi večji P+R, podhod pod tiri in nadhod, ki bo povezoval postajo s Stražiščem in srednjeročno tudi stari Kranj čez kanjon reke Save. 2. Železniška postaja na območju sprejete variante trase drugega tira na jugu Kranja. 3. Končno bo popolnoma rekonstruiran podhod pod železnico proti Besnici in Stražišču. 4. Ob železnici bo po rekonstruiranem železniškem mostu čez Savo do Struževega vzpostavljena tudi nova povezava za pešce in kolesarje. 5. Prav tako pa bo vzpostavljena tudi nova železniška postaja Struževo s parkiriščem. Nova proga bo omogočila hitrost vožnje vlakov do 160 km/h, kar konkretno pomeni zgolj 20 minut potovanja do središča Ljubljane.

 

S projektom drugega tira ne bodo pridobili le občani Kranja, ampak tudi krajani Orehka. Obstoječe trase na Orehku najverjetneje ne bo več, nova pa bo predvidoma vkopana v zemljo, kar bi na Orehku bistveno zmanjšalo obremenitev s hrupom. S tem bodo na boljšem številni lastniki stavb, ki so zdaj ob železniški progi. Na opuščeni trasi bo kolesarska povezava, ki bo povezala Orehek tako z Zarico kot s kolesarsko potjo čez Sorško polje do občine Škofja Loka. Glede na navedeno verjamem, da bodo občani oziroma krajani spoznali vse prednosti tega projekta.

 

Kranju se obetajo tektonske spremembe, na katere smo čakali desetletja. Nova poslovna cona v Hrastju, nov javni dom za starostnike, tisoč stanovanj, nova hitra, dvotirna povezava s prestolnico, nov centralni potniški terminal in še več. Veliko načrtov je še v razvoju. Najpomembneje pa je doseči ogljično nevtralnost do leta 2030.

 

Ker ta zapis pišem ravno na 40. obletnico smrti enega največjih alpinistov pri nas, Kranjčana Nejca Zaplotnika, na katerega smo v Kranju izjemno ponosni in vsak dan živi z nami naprej, mi dovolite, da ga sklenem z njegovo meni najljubšo mislijo, ki ima izjemno globok pomen: »Kdor išče cilj, bo ostal prazen, ko ga bo dosegel, kdor pa najde pot, bo cilj vedno nosil v sebi.«

 

Se vidimo!

« Seznam člankov