Mestna občina Kranj postala srcu prijazna občina

Z mobilno aplikacijo hitreje do nujne pomoči.

 

Kranj, 18. avgust 2020 – Mestna občina Kranj (MOK) je pridobila certifikat Srcu prijazna občina. Občanom bo tako odslej na voljo mobilna aplikacija iHELP, s katero bodo hitreje sprožili klic na pomoč. Po dosedanjih izkušnjah se varnost uporabnika pri nadgradnji paketa Varnost 300, ki bo za občane MOK brezplačna, poveča do 300 odstotkov. Znanje postopkov oživljanja bodo občani lahko osvežili na seminarjih, na voljo pa jim bo tudi iHELP zdravstvena kartica.

 

Ko pride do krizne situacije, ki zahteva nujen klic na pomoč, štejejo sekunde. Prav zato je pomembno, da se sproži čim prej in da so podatki o nastali situaciji, ki jih podajamo odgovornim službam, točni. Prav to ponuja mobilna aplikacija iHELP, v kateri kličoči na pomoč označi, kaj se je zgodilo, koga potrebuje in kje se nahaja. S tem sproži alarm pri drugih uporabnikih, ki so od njega oddaljeni do pol kilometra, pri reševalcih in nujnih stikih iz svojega imenika.

 

Cilj in odgovornost MOK je s pridobljenim certifikatom Srcu prijazna občina obdržati stanje oziroma ga še izboljšati, predvsem pa zmanjšati umrljivost v primeru srčnega zastoja. Gre za novo pridobitev za MOK, ki se sicer lahko pohvali z zadovoljivim zdravstvenim stanjem občanov. Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje je namreč bolniška odsotnost nižja od slovenskega povprečja, umrljivost zaradi bolezni srca in ožilja celo za tretjino.

 

Odloča vsaka sekunda

Kar 70 odstotkov srčnih zastojev se zgodi doma ali v službi, a le 12 odstotkov ljudi dobi takojšnjo pomoč, ki jo potrebuje za preživetje, preden pride nujna medicinska pomoč. V takih primerih o življenju oziroma uspešnosti okrevanja odloča vsaka sekunda, zato je izrednega pomena, da se čim več ljudi izuči temeljnih postopkov oživljanja in se ne ustraši, ko je nujno takojšnje ukrepanje.

 

Da bi se pravilno odzvali v tovrstnih situacijah, bo MOK za občane in zaposlene v prihodnjem obdobju pod geslom akcije Vsak je lahko junak organizirala tudi izobraževanja o večji varnosti in postopkih oživljanja – tudi z uporabo avtomatskega eksternega defibrilatorja (AED). Zaradi pojava novega koronavirusa SARS-CoV-2 bodo ta potekala v skladu s takrat predpisanimi varnostnimi ukrepi.

 

Mobilna aplikacija iHELP med drugim prikazuje tudi ažurirano mrežo defibrilatorjev (v kranjski občini jih je sicer trenutno že prek 50), vsebine prve pomoči (kako postopati v primeru krvavitev, zlomov, zastrupitev), lokacije zdravstvenih domov in bolnišnic, slike in besedila temeljnih postopkov oživljanja z zgodnjim prepoznavanjem stanj. Uporabniki lahko vanjo beležijo simptome, utrip srca, frekvenco dihanja, sladkor v krvi in podobno.

 

Osebna izkušnja povod za razvoj aplikacije

Projekt je sicer nastal zaradi pretresljive statistike bolezni srca in ožilja (vsakih 40 sekund umre ena oseba zaradi nenadnega zastoja srca) ter direktorja podjetja iHELP Andraža Glasa Ogorevca, ki je imel tudi sam izkušnje z reševanjem, ko je več kot 40 minut oživljal brata. »Na reševalce smo čakali 42 minut,« je razkril, kaj ga je pripeljala do razvoja aplikacije, ki rešuje življenja. »Smo edini, ki izobražujejo tudi o oživljanju z nogo. Človek ne more sam oživljati 40 minut z rokami. Kako pa oživlja oseba, ki nima rok? Ali pa sedemletni otrok? Starostniki?« je opozoril.

 

Rešiti življenje je neprecenljivo

»V naši občini se dobro zavedamo, kako pomembno je zagotavljati pogoje, v katerih bodo ljudje deležni čim hitrejše in čim bolj učinkovite pomoči v kriznih situacijah. Z aplikacijo iHELP želimo doseči hiter in pravilen odziv ob zastoju srca, pomembno pa je tudi praktično osvežiti znanje o oživljanju, kar bomo prikazovali na seminarjih. Človek namreč stvari, ki jih ne uporablja, hitro pozabi, pomanjkanje izkušenj pa vzbuja strah. Tega si v trenutkih, ko je treba reševati življenje, ne moremo privoščiti. Zdravje je naša največja vrednota, rešiti življenje pa je neprecenljivo,« si je zaželel župan MOK Matjaž Rakovec. Certifikat Srcu prijazna občina bo uradno prevzel septembra – če bo stanje z novim koronavirusom SARS-CoV-2 to dopuščalo – in na delavnici oživljanja skupaj s Civilno zaščito MOK preveril, kako poteka usposabljanje.

 

Za tiste občane, ki ne uporabljajo mobilnih telefonov, bo na voljo iHELP zdravstvena kartica, na kateri bodo ob njihovi privolitvi na enem mestu zbrani podatki o krvni skupini, alergijah, ogrožajoči bolezni, nujnih kontaktih … Kartica je priročna, ker nudi reševalcem in zdravnikom nujne informacije o poškodovancu.

 

iHELP v številkah

iHELP je sicer razširjen po vsem svetu, uporablja ga 43.000 ljudi, 11.000-krat so sprožili alarm za pomoč. Potem ko si uporabnik prenese iHELP aplikacijo na mobilni telefon (navodila so dostopna na tej povezavi), pod nastavitvami poišče gumb »nadgradi račun« in vpiše kodo MOKIHELP (lastniki telefonov Apple se prijavijo prek www.ihelp.life).