Kranju nagrada za najbolj e-mobilnostno mestno občino v državi

Kranj je najbolj e-mobilnostna mestna občina v državi. Tako so odločili delegati in strokovna komisija v izboru, ki ga pripravlja Društvo Emobility. Zmagovalko so razglasili na 3. konferenci o lokalni e-mobilnosti na Brdu pri Kranju. Izbirali so občino in mestno občino, ki sta na področju trajnostnega prometa s poudarkom na e-mobilnosti naredili največ.

 

Mestna občina Kranj (MOK) je v lanski tekmi za naziv najbolj e-mobilnostne mestne občine v Sloveniji zasedla 2. mesto. V tesnem boju jo je za pičli dve točki premagala Mestna občina Ljubljana. Letos je MOK storila še korak več in osvojila vrh. Prestižno nagrado si je prislužila s celostnim pristopom do e-mobilnosti. Občina poleg tega, da uvaja vozni park z električnimi avtomobili in postavlja polnilne postaje, skrbi tudi za to, da bo energijo, ki jo bodo avtomobili porabili, proizvedla sama in to na najbolj ekološko možen način – s pomočjo fotovoltaičnih (sončnih) elektrarn, ki jih bo namestila na strehe občinskih objektov.

 

Na 3. konferenci o lokalni e-mobilnosti na Brdu pri Kranju so župani predstavili občinske dosežke na področju trajnostne mobilnosti. Kranj se predstavlja kot zelena in okoljsko usmerjena občina. Projekte o e-mobilnosti v Kranju izvajajo že nekaj let, z jasnim ciljem želijo znižati izpuste CO2, količino prašnih delcev, hrup in podobno. Niz projektov s področja e-mobilnosti se v Kranju sicer izvaja že nekaj let. Od leta 2017 po mestnem jedru vozi električni minibus Kranvaj, občina se ponaša z največjim elektrificiranim sistemom za izposojo koles v državi KRsKOLESOM, vzpostavila je tudi 22 parkirnih mest za car sharing ter souporabo električnih vozil preko sistema Avant2Go, uvaja hibridne avtobuse, v začetku maja je odprla Center trajnostne mobilnosti

 

Ocenjevalno komisijo je prepričala e-mobilnost v Mestni občini Kranj. Ta ima velik promocijski potencial, saj gre za pilotni projekt, ki prinaša možnost za testiranje rešitev v praksi in razvoj novih rešitev. Z zamenjavo vozil z električnimi bo že v prvem letu prevoženih okoli 145 tisoč kilometrov brez proizvajanja hrupa in prihranjenih 34 megavatnih ur energije. To približno  ustreza celoletni porabi električne energije objekta manjše osnovne šole. Z izvedbo projekta v celoti pa bo prihranek najmanj 452 megavatnih ur energije, kar je nekaj več kot znaša letna poraba električne energije v objektu Mestne knjižnice Kranj. S tem bo prihranjenih tudi 250 ton CO2. Na podlagi evropskega modela vrednotenja znaša zmanjšanje družbene škode zaradi manj onesnaževanja zraka, podnebnih sprememb in hrupa 66.000 evrov na leto oziroma 990.000 evrov na 15-letni ravni projekta.

 

Projekte je zbranim na konferenci o lokalni e-mobilnosti na Brdu pri Kranju predstavil župan Matjaž Rakovec, nagrado pa je prevzel Tomaž Lanišek, vodja urada za razvoj, pametno skupnost in projekte na MOK. Fotografiji: Katja Kodba

 

»V Kranju konkretno preklapljamo na zeleno: z gradnjo kolesarskih poti, zasaditvami in novimi zelenimi površinami, zeleno politiko, trajnostnim turizmom … Z električno mobilnostjo Kranj postaja še bolj energetsko nevtralen: zmanjšali bomo onesnaževanje zraka in hrupa ter s tem okolja in tako zagotovili tudi boljše zdravje občank in občanov. Povečali bomo rabo energije iz obnovljivih virov, razvili javno infrastrukturo za električno mobilnost in za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov. S tem bomo uresničevali tudi zaveze lokalnega energetskega koncepta in zahteve Evropske unije,« je dejal župan Matjaž Rakovec.

 

»Vsekakor je to pristop, ki bi ga veljalo posnemati,« je povedal predsednik Emobility Primož Lemež: »Veseli me tudi to, da je župan Matjaž Rakovec pripravljen deliti izkušnje tega projekta z drugimi župani. Konferenca je pokazala, da se v lokalnih okoljih dogajajo velike pozitivne spremembe na področju e-mobilnosti.«