Po 5. redni seji Mestnega sveta MOK
Mestni svet je potrdil odlok o organizaciji in načinu izvajanja mestnih javnih linijskih prevozov, obravnaval osnutek sprememb Odloka o enkratnem denarnem prispevku za novorojence, potrdil dve prostorski preveritvi in pobudo za zgodovinska mestna središča. Seznanili so se tudi s poročilom Policijske postaje Kranj in oceno izvajanja občinskega programa varnosti v letu 2022. Pred začetkom seje so počastili spomin na pred kratkim umrlega častnega občana dr. Dušana Petrača.
Mestni javni linijski prevozi
Obstoječe stanje na področju izvajanja linijskega mestnega potniškega prometa v Mestni občini Kranj (MOK) temelji na sklenjeni koncesijski pogodbi za izvajanje gospodarske javne službe mestnega linijskega prevoza na območju MOK s podjetjem Arriva, d. o. o. Izteka se desetletno obdobje veljavnosti pogodbe, spremenila se je tudi zakonodaja in načini izvajanja linijskih prevozov. Z novim Odlokom o organizaciji in načinu izvajanja gospodarske javne službe mestnih linijskih prevozov v Mestni občini Kranj, ki ga je mestni svet sprejel po hitrem postopku, se linijski mestni promet opredeli tako, da ga bodo potniki lahko koristili v največji možni meri. To bo pozitivno vplivalo na zmanjšanje prometa avtomobilov v mestnem središču ter prebivalcem in obiskovalcem mesta omogočilo hiter in varen prevoz. Z nizko ceno vozovnic javnega prevoza se že sedaj aktivno vzpodbuja uporabo avtobusnega prevoza, kar je velik doprinos lokalne skupnosti k trajnostni mobilnosti.
Osnovni cilji so skrb za prometno varnost in nemoten prevoz potnikov, večja povezljivost, razvoj trajnostne mobilnosti, skrb za čisto okolje, optimizacija storitev prevozov, zmanjšanje prometnih zastojev in obremenjenosti mestnega središča s prometom, višja življenjska raven in kakovost življenja občanov.
MOK želi izboljšati tudi mobilnost prebivalcev, zmanjšati zdravju škodljive emisije izpuhov in hrupa, izboljšati prometno varnost, ublažiti prometne zastoje, celovito zasnovati visokokakovosten javni mestni promet, omogočiti dostopnost javnega mestnega prometa vsem skupinam prebivalstva, koncesijsko urediti javni mestni prevoz, kar bo omogočilo vzpostavitev hitrega, pogostega in enakomernega prevoza z avtobusi, prispevalo k manjši izgubi časa udeležencev v prometu, manj vozilom v mestnem središču, znižanju povpraševanja po parkirnih mestih, zmanjšanju onesnaževanja okolja s hrupom in izpušnimi plini, povečanju ugleda mesta z dolgoročno ureditvijo javnega prevoza.
Z odlokom je opredeljeno, da mora biti vozni red za mestni linijski promet v največji možni meri usklajen z voznim redom za medmestni potniški promet na območju Gorenjske in voznim redom šolskih prevozov, in sicer na način, da potnikom zagotavlja čim krajšo čakalno dobo pri prestopih med mestnim linijskim prometom, medmestnim potniškim prometom na območju Gorenjske in šolskimi prevozi ter obratno.
Pri pripravi odloka je bilo upoštevano, da se v določilih jasno opredelijo vsa ključna razmerja med MOK in bodočim koncesionarjem, podrobneje pa se bodo opredelila z javnim razpisom in koncesijsko pogodbo. Poudarek je na transparentnem načinu obračuna povračljivih stroškov koncesionarju, jasni opredelitvi vsebine in postopku razpisa za izbor koncesionarja ter pogojih za sklenitev koncesijske pogodbe. Med njimi so opredelitev pravnih podlag za sklepanje koncesije, temeljni principi sprejemljivega vedenja in ravnanja na avtobusu, izjemne okoliščine, ki so jih pri sprejemu potnikov dolžni upoštevati vozniki, vključno s prehodnimi in končnimi določbami.
Test javno-zasebnega partnerstva
Za presojo in izbor ekonomsko najbolj upravičenega sodelovanja MOK in izvajalca pri zagotavljanju mestnih javnih linijskih prevozov so pripravili elaborat oziroma test javno-zasebnega partnerstva za izvajanje navedenih prevozov. Preverjali so obstoj javnega interesa in ostalih elementov, pogojenih z izvedbo projekta v obliki javno-zasebnega partnerstva, možne načine izvedbe javno-zasebnega partnerstva za konkretni projekt, opredelili temeljne pravne elemente javno-zasebnega partnerstva, vključno s SWOT analizo predmetnih modelov javno-zasebnega partnerstva in matrico tveganj.
Vrednost koncesije za javne prevoze je letno ocenjena na okoli 1,8 milijona evrov, od tega nekaj manj kot 1,7 milijona evrov za mestni javni potniški promet in okoli 57.000 evrov za storitve prevozov Kranvaja ter okoli 60.000 eurov za subvencioniranje medkrajevnega prevoza do Golnika in Meje. MOK subvencionira cene vozovnic, ki za uporabnike predvidoma ostajajo nespremenjene (dnevna 1 evro, mesečna 10 evrov, letna 95 evrov) in investicijsko financira nakup dela voznega parka električnih avtobusov. Zasebni partner pa zagotavlja poslovne prostore, garažo, parkirne prostore, servis, avtobuse in vzpostavitev vozovničnega sistema ter kadrovske in druge pogoje za izvajanje prevozov, kot je upravljanje avtobusne postaje.
Ob upoštevanju, da se veljavnosti sedanje koncesijske pogodbe izteče 31. avgusta 2023, je Mestna občina Kranj začela aktivnosti za ureditev nadaljnjega izvajanja linijskega mestnega potniškega prometa.
Enkratni denarni prispevek za novorojence
Spremembe Odloka o enkratnem denarnem prispevku za novorojence v MOK vključujejo nadomestitev nekaterih izrazov s pravopisno bolj ustreznimi, dodana je določba, da je možno za istega novorojenca za enkratni denarni prispevek zaprositi samo enkrat, vlogo je poleg klasične pošte in osebno možno oddati tudi po e-pošti, rejnik ali skrbnik ali posvojitelj lahko pravico uveljavlja do tretjega leta starosti otroka. Trenutno enkratni denarni prispevek za novorojenca v MOK znaša 130 evrov.
Spremembe odloka je mestni svet sprejel v prvem branju.
Prostorski zadevi
Mestni svet je potrdil dve lokacijski preveritvi.
Namen lokacijske preveritve za parcelo v Stražišču je dopustitev individualnega odstopanja od prostorskih izvedbenih pogojev, določenih v Izvedbenem prostorskem načrtu (IPN) Kranj. Razlog je omogočanje gradbenega namena, in sicer nadzidava prvega in drugega nadstropja k obstoječemu nedokončanemu objektu. Lokacijska preveritev se nanaša na odstopanje od zahtevanih minimalnih odmikov od sosednjih zemljišč znotraj gradbene parcele.
Druga lokacijska preveritev se nanaša na območje Zlatega polja, kjer je načrtovana gradnja nove poslovno-stanovanjske stavbe Severna vrata s podzemno kletno garažo. V objektu so poleg stanovanj in poslovnih prostorov predvideni tudi novi prostori za Osnovno zdravstvo Gorenjske in Gorenjske lekarne. Namen lokacijske preveritve je dopustitev individualnega odstopanja od prostorskih izvedbenih pogojev prostorskega izvedbenega akta (OPPN Avtobusni terminal) za doseganje gradbenega namena – gradnjo garažne hiše s spremenjeno kapaciteto parkirišč.
Pobuda za zgodovinska mestna središča
Združenje zgodovinskih mest z 21 članicami, med njimi je tudi MOK, je pripravilo pobudo za zgodovinska mestna središča z namenom, da vzpodbudijo pristojne institucije k medresorskemu delovanju pri sistemski ureditvi starih mestnih jeder za kakovostno bivanje, privlačno okolje ter zasebne in javne investicije in podjetniške dejavnosti.
Ponudba kulturne dediščine v Sloveniji je še posebej v mestih in okolici mest zelo bogata, žal ni ustrezno in zadostno obnovljena, programsko razvita in povezana s turističnim gospodarstvom. Velik izziv tako predstavljajo ustrezni in dobro pripravljeni projekti obnove s kakovostno vsebino, ki v navezavi s turizmom predstavljajo podlago za gospodarski razvoj spomeniških območji, kar še posebej velja za zgodovinska mesta. Mnogi sicer ustrezno ali delno prenovljeni objekti kulturne dediščine, ki so v javni lasti, so nezadostno valorizirani v gospodarskem in družbenem življenju skupnosti. Kljub visokim vložkom v sanacije in prenove zaradi neustreznega programskega in funkcionalnega načrtovanja ter načina upravljanja ne prispevajo zadovoljivo k dvigu vrednosti v lokalnih skupnostih. Postavlja se izziv ustreznega celostnega, večdisciplinarnega načrtovanja, prenove in upravljanja objektov zgodovinske in kulturne dediščine. Prav tako ni oblikovane ustrezne celostne in medresorsko usklajene politike na nacionalni ravni do spodbujanja in reguliranja prenove in vzdrževanja objektov kulturne dediščine v zasebni lasti, ki bi zagotavljala ohranjanje in razvoj le-te.
Mestni svet je potrdil podporo pobudi in imenovanju medresorske delovne skupine na državni ravni s sodelovanjem pristojnih ministrstev in interesnih združenj občin (SOS; ZMOS; ZOS) ter Združenja zgodovinskih mest Slovenije. Podpora gre tudi ustanovitvi Razvojnega nepremičninskega sklada za razvoj in kakovostno upravljanje zgodovinskih središč na nacionalni ravni ter vzpostavitvi celostnega in kakovostnega upravljanja nepremičnih v zgodovinskih mestnih središčih.
Varnost v Mestni občini Kranj
Svetnice in svetniki so se seznanili s poročilom o delu Policijske postaje Kranj v letu 2022 in oceno varnostnih razmer in potrdili, da se je občinski program varnosti MOK v letu 2022 izvajal v skladu z zastavljenimi cilji.
Več v predstavitvi poročila Policijske postaje Kranj in oceni izvajanja občinskega programa varnosti.
Premoženjske zadeve
V Načrt pridobivanja nepremičnega premoženja MOK za leto 2023 so vključili dve parceli na Kokrici, ki sta potrebni za gospodarsko javno cestno infrastrukturo na območju občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN) Mlaka zahod.
Potrdili so dve prerazporeditvi sredstev med načrti razvojnih programov, in sicer 120.000 evrov za kolesarske povezave 7-12 (ureditev javne razsvetljave), 915 evrov za promocijski material pri urejanju Zoisove poti.
Za plačilo arheoloških raziskav v okviru ureditve Parka slovenske himne so potrebna dodatna sredstva v višini 19.500 evrov, ki se zagotovijo iz splošne proračunske rezervacije.
Potrdili so sredstva za vzdrževanje in obnove v prostorih Kovačnice (okvirna višina za obdobje petih let je 140.000 evrov, v letu 2023 se zagotovi 20.000 evrov), da bo možno stavbo dolgoročno ohranjati v kakovostnem stanju in bo čim bolj ustrezala vsebinam, ki jim je namenjena.
Podali so soglasje k osnutku pogodbe, s katero bo Zdravstveni dom Kranj, ki se že vrsto let sooča s prostorsko stisko, v obstoječi stavbi pridobil 486,10 m2 novih površin. Prostore prodaja Očesni center, d. o. o., vrednost je 1.361.080 evrov.
Kadrovske zadeve
Svetnice in svetniki so za nadomestno predstavnico v Svetu OŠ Franceta Prešerna Kranj imenovali Polonco Štajer Stojanovič.
Potrdili so Občinsko volilno komisijo v naslednji sestavi:
Aljoša Ravnikar – predsednik,
Darja Bajželj – namestnica predsednika,
Irena Bevc – članica,
Aljoša Kavčič – namestnik članice,
Gaja Štovičej – članica,
Peter Verčič – namestnik članice,
Sabina Traven – članica,
Helena Kalan – namestnica člana.
Prav tako so dali pozitivno mnenje h kandidaturi Janeza Cudermana za ravnatelja OŠ Helene Puhar Kranj.
Za predsednika Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Kranj so imenovali Sandija Pavlovića. Zamenjal bo Francija Strnišo, ki je podal odstopno izjavo.
Mestnemu svetu se je predstavil tudi novi direktor Zavoda za šport Kranj Tadej Peranovič.