Sistem KRsKOLESOM danes vstopa v novo sezono

Mestna uprava Kranj je danes na novinarski koferenci predstavila novosti, ki jih prinaša sistem KRsKOLESOM in druge ukrepe, ki bodo pripomogli k bolj varnemu kolesarjenju na območju Kranja in okolice.

 

Podžupan Mestne občine Kranj Janez Černe je pojasnil, da sistem v novi sezoni prinaša kar sedem dodatnih postaj ter 24 navadnih in 16 električnih novih koles. Tako bo razširjeni sistem imel kar 21 postaj z desetimi ključavnicami in štiri postaje z dvajsetimi ključavnicami. S 87 običajnimi kolesi in 58 električnimi kolesi sistem še vedno velja za največji elektrificiran sistem v državi. Cena letne naročnine za paket, ki vsebuje izposojo običajnih koles, je 25 evrov, medtem ko je cena paketa, ki vključuje izposojo tudi električnih koles, 50 evrov. Registracija novih uporabnikov in podaljšanje članarin je še vedno mogoča preko spleta na naslovu www.krskolesom.si in v Kranjski hiši na Glavnem trgu 2 v Kranju, kjer so uporabnikom na voljo tudi dodatne informacije o uporabi sistema.  Sistem je v letu 2018 uporabljalo 1200 uporabnikov, skupaj so kolesa izposodili 28146x, v povprečju gre za 121 izposoj dnevno.

 

Zaradi povečanega vandalizma v pretekli sezoni so na novo določene tudi pogodbene kazni in prepovedi uporabe za vse tiste, ki bodo namerno povzročali škodo na kolesih. Bolj podrobno je pogodbene kazni predstavil vodja urada za gospodarstvo in gospodarske javne službe Marko Čehovin: Uporabniku, ki bo svojo kartico posojal oziroma delil z drugim uporabnikom bo sankcioniran s stotimi evri in mu prepovedali uporabo sistema v tekočem letu. V primeru namerne večje poškodbe na kolesu, zaradi katerih ni možna nadaljnja uporaba ali ob odtujitvi kolesa bo uporabnik sankcioniran s šestotimi evri za običajno in 2300 evri za električno kolo. Zaračunavali bomo tudi večje in namerne poškodbe po veljavnem ceniku serviserja vzdrževalca sistema. Prav tako se to obravnava kot hujša kršitev, ki se sankcionira z blokado sistema v tekoči sezoni. V primeru, da uporabnik ne bo zaklenil običajnega kolesa bo sankcioniran z osemdesetimi evri, v primeru, da se mu bo to zgodilo pri električnem kolesu pa s stopetdesetimi evri.  Z vsemi naštetimi ukrepi želimo uporabnike pozvati do bolj odgovorne uporabe sistema.

 

Policijska uprava Kranj je pojasnila uporabo oziroma vožnjo po tako imenovanih mešanih kolesarskih pasovih. Zmotno je namreč prepričanja, da lahko le kolesarji uporabljajo skrajno desni pas, ki je označen s prekinjeno črto. Dotaknili so se tudi aktualnih zapor prometa. Kar se prometa na Delavskem mostu tiče pa zdajšnja opažanja kažejo, da stvari, kar se tiče pešcev in kolesarjev, potekajo nemoteno. Prijav prometnih nesreč od zaprtja nismo imeli, niti sami nismo ugotovili nobenih posebnosti. Zato naj še naprej velja, da naj oboji površino uporabljajo varno in odgovorno, je dejal Simon Sušanj iz Policijske uprave Kranj.

 

Projektna pisarna je na novinarski konferenci predstavila nove kolesarske površine na območju mesta in okolice. S projektom dograditve kolesarskih povezav 1-6, ki je sofinanciran tako s strani RS in EU, bodo Kranjski kolesarji pridobili skupno skoraj 8,85 km nove kolesarske infrastrukture. Gradbena dela na Koroški cesti v Kranju so že v teku, predvidoma naj bi bila zaključena sredi meseca aprila, kolesarji pa se bodo lahko na tej povezavi zagotovo razveselili kar dveh števcev kolesarskega prometa, kar je v Kranju prava novost. S kolesarskimi povezavami bomo nadaljevali v soseski Planina, kjer je načrtovan tudi Center trajnostne mobilnosti. V času do naslednje kolesarske sezone bo tako v Kranju z okolico dograjenih kar 6 povezav, ki bodo center mesta povezale z naselji izven središča.

 

Kategorije:
promet