Evropska sredstva za kolesarsko povezavo Zlato polje–Železniška postaja Kranj

Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko je odobrila dobrih 810.000 evrov finančne podpore iz Evropskega sklada za regionalni razvoj za izgradnjo kolesarske povezave Zlato polje–Železniška postaja Kranj. Dela bodo potekala v sklopu težko pričakovane obnove mostu čez Savo na Ljubljanski cesti. Pripravljalna dela se bodo začela predvidoma še ta mesec.

 

Za rekonstrukcijo mostu na Ljubljanski cesti so se v Mestni občini Kranj (MOK) odločili, ko so ob projektiranju kolesarske povezave 7 – od Železniške postaje Kranj (ŽP Kranj) do Zlatega polja z rekonstrukcijo državnega križišča pri ŽP Kranj ugotovili, da je most v slabem stanju in zato potreben celovite obnove. Pripravljalna dela se bodo začela še ta mesec, glavnina del pa bo stekla februarja prihodnje leto. Obnova bo potekala sočasno pod mostom in na njem, zaključila pa se bo predvidoma v novembru 2023.

 

V obnovo mostu sodi tudi izgradnja kolesarske povezave na relaciji Zlato polje–Železniška postaja Kranj. Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko je odobrila finančno podporo. Celotna vrednost operacije, skladna z javnim naročilom za izbor izvajalca gradnje, je tri milijone evrov. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj z dobrimi 810.000 evrov. Gre za sredstva iz mehanizma Celostnih teritorialnih naložb. Prispevek MOK bo dobra dva milijona evrov. Namen operacije je izvedba ukrepov za dopolnitev in dograditev manjkajoče kolesarske infrastrukture vključno z rekonstrukcijo mostu, pripadajočo opremo, infrastrukturo za pešce in komunalno infrastrukturo na kolesarski povezavi 7, ki bo povezala obstoječe kolesarsko omrežje od Koroške ceste (soseska Zlato polje pri Stošiču) v mestnem središču z Železniško postajo Kranj. Z novo pridobitvijo se bo omogočilo varno vsakodnevno prehajanje kolesarjev in posledično pešcev med središčem mesta in železniško postajo, ki predstavlja pomembno vozlišče javnega potniškega prometa med mestom in urbanim zaledjem, Ljubljano in drugimi občinskimi središči gorenjske regije. S tem MOK uresničuje tudi svoje poslanstvo v misiji 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030 ter uveljavlja svoj status trajnostno mobilne občine, ki se ponaša tudi z nazivom evropska destinacija odličnosti 2023.

 

»Zelo smo veseli novice Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko o finančni podpori za izgradnjo kolesarske povezave med Zlatim poljem in železniško postajo. V Kranju tako krepimo kolesarsko omrežje, spodbujamo trajnostno mobilnost, zmanjšujemo ogljični odtis, skrbimo za varno pot naših občanov. Kolesarska povezava prečka tudi most na Ljubljanski cesti, ki je nujno potreben obnove. S tem vzpostavljamo dodatne urejene poti do centralnega potniškega terminala z bodočo glavno avtobusno postajo ob železniški postaji, s katero bomo na enem mestu povezali več oblik prevoza. Veseli me, da bomo tudi na ta način prispevali k dvigu kakovosti bivanja v občini,« je povedal župan MOK Matjaž Rakovec.

 

Obsežen gradbeni poseg

Nujno potrebna obnova mostu od železniške postaje do Jelenovega klanca pomeni tudi obsežni gradbeni poseg, ki prinaša precejšnjo obremenitev za promet v tem delu Kranja, saj bo most zaradi konstrukcijskih omejitev in hitrosti gradnje v vmesni fazi tudi popolnoma zaprt. Obvoz bo urejen po državni obvoznici, pešce pa bodo v največji možni meri poizkusili voditi varno ob gradbišču ali preko savskega otoka. O tem bo javnost sproti obveščena, tudi s pomočjo ustrezne (prometne) signalizacije. V MOK upajo na razumevanje in strpnost udeležencev v prometu za čas te potrebne obnove.

 

Obnovljeni most bo enakih dimenzij kot sedanji, imel bo enostransko dvosmerno kolesarska pot, javno razsvetljavo bodo namestili ob strani mostu in tako ne bo posegala v površine za pešce, zamenjali in obnovili bodo komunalno infrastrukturo, ki poteka znotraj mostu. Nova bo tudi celotna ograja, ki bo podobna tisti ob prvotni izgradnji mostu: novi most bo imel namreč arhitekturne elemente starega Petrovega mostu, ki je bil porušen ob umiku kraljeve vojske v 2. svetovni vojni.

 

Za prepotrebno obnovo mostu so morali sicer v MOK večkrat ponavljali razpis za izbiro izvajalca. Prejšnje ponudbe so presegale sredstva, ki so jih zagotovili v ta namen. Junija letos je Mestni svet MOK potrdil še prerazporeditev sredstev v višini 462.000 evrov za dokončanje tega projekta, tako da so skupaj s sredstvi sofinanciranja zagotovili skupno 2,9 milijona evrov. Na tretji ponovitvi razpisa je bilo uspešno kranjsko podjetje Saning, ki je izmed treh prispelih ponudb edino oddalo ponudbo znotraj zagotovljenih sredstev.

 

 

Partnerji: