Merjenje hitrosti za večjo prometno varnost

Mestna občina Kranj (MOK) na področju prometne varnosti vseskozi posebno pozornost namenja najšibkejšim udeležencem v prometu in ukrepi so v prvi vrsti usmerjeni v preprečevanje nevarne in razmeram neprilagojene vožnje. Eden od njih je tudi merjenje hitrosti in kakor kažejo podatki, so ukrepi dolgoročno učinkoviti, saj se je v zadnjih šestih letih število tovrstnih prekrškov precej zmanjšalo. Do konca tega tedna sicer poteka nacionalna preventivna akcija, v kateri sodelujejo tudi medobčinski redarji in PU Kranj.

 

Preventivno akcijo Hitrost je norost, pazite nase in na druge koordinira Javna agencija RS za varnost prometa in medtem ko bodo njene aktivnosti usmerjene predvsem v spletno kampanjo in ozaveščanje o nevarnostih prehitre vožnje, bodo policisti in medobčinski redarji v času akcije po vsej Sloveniji izvajali poostrene nadzore in preverjali hitrost vožnje.

 

Kakor ob tem opozarja Medobčinsko redarstvo Kranj, je nevarna in razmeram neprilagojena vožnja eden najpogostejših vzrokov za prometne nesreče in je ključen dejavnik tveganja za najbolj ranljive skupine udeležencev, torej pešce, kolesarje, starejše in otroke, ključna pa je tudi pri teži posledic voznikov in potnikov v vozilih.

 

V MOK s ciljem umirjanja hitrosti izvajajo številne ukrepe: z rednim ozaveščanjem prek številnih komunikacijskih kanalov, da sta spoštovanje cestnoprometnih pravil in pozorno vožnja najboljša preventiva pred prometnimi nezgodami, ob tem pa še s prikazovalniki hitrosti, grbinami znotraj naselij in meritvami hitrosti.

 

Lokacije in termini radarjev so znani

Meritve hitrosti medobčinski redarji redno izvajajo predvsem v okolici šol in vrtcev ter na cestah, na katerih pogosto opažajo prekoračitve hitrosti ali se zgodi več prometnih nesreč. Na spletni strani MOK so v zavihku Promet in tudi na mobilni aplikaciji iKranj vsak mesec objavljene lokacije radarjev in termini meritev, tako da se o tem lahko že vnaprej prepriča vsak voznik. Stacionarni radarji so postavljeni na štirih lokacijah, in sicer na Cesti Staneta Žagarja, v Mavčičah, na Bleiweisovi cesti pri OŠ Franceta Prešerna in v Žabnici, po potrebi ali na pobudo krajevnih skupnosti oziroma občank in občanov, pa izvajajo tudi občasne prikrite meritve.

 

Podatki o prekrških prekoračitve hitrosti, zabeleženih v zadnjih šestih letih, kažejo, da je teh manj: leta 2015 je bilo zabeleženih 2199 prekrškov, leta 2016 2418 prekrškov, 3165 prekrškov v letu 2017, v letu 2018 2364 prekrškov, leta 2019 skupno 2009, lani pa le še 986 prekrškov.

 

Nadzor ima pozitivne učinke

Na območju Delavskega mosta se, na primer, pripeti približno 20 nesreč letno, in to predvsem zaradi neprilagojene hitrosti in neustrezne varnostne razdalje. Hitrosti vozil po mostu presegajo najvišje dovoljene, predpisane za avtocesto, najvišja izmerjena je znašala 140 km/h, in pri taki hitrosti je zavorna tudi na povsem suhi cesti skoraj 150 metrov.

 

Nadzor je vsekakor potreben, saj prinaša pozitivne posledice – večjo prometno varnost. To potrjuje tudi pilotni projekt umirjanja prometa z novo tehnologijo, ki od začetka marca meri hitrosti na odseku Čirče–Hrastje. Tam so vozniki doslej nadpovprečno presegali hitrostno omejitev 50 km/h. Testno obdobje sistema bo trajalo približno šest mesecev in se v tem času kršiteljev ne bo sankcioniralo, a že zdaj ne prihaja več do ekstremnih kršitev.

Prehitre vožnje na odseku – 95, 94, 88, 84 in 78 km/h –, so zabeležili le na začetku, v času postavitve kamer in merilnika, ko ljudje še niso vedeli, da se na tem odseku meri hitrost vožnje. Zdaj, ko za merjenje hitrosti vedo, pa je povprečna hitrost med 58–60km/h. Poleg tega so v začetku dnevno zabeležili med 100 in 200 vozil, ki so kršili pravilo o varnostni razdalji, od aprila dalje pa se je število omenjenih kršitev opazno zmanjšalo (pod 100).

 

Sodelovanje s policijo

Državljanke in državljani RS lahko pobude za nadzor na določenem cestnem odseku v Sloveniji do pogostih prometnih kršitev podajo tudi neposredno Policiji. Prek aplikacije sporočijo lokacijo, kjer bi bila po njihovem mnenju potrebna prometna kontrola, in če se pobuda izkaže za upravičeno, policisti na predlaganem cestnem odseku zagotovijo ustrezen nadzor.

Kategorije:
aktualno